Oferujemy * Rozkład dnia * Kadra * Organizacja pracy * Nasz patron
1. ORGANIZACJA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU
Witamy od godziny 6.00
- Przed śniadaniem:
dziecko:
- jest aktywne w zakresie organizacji swojego życia - chętnie podejmuje zabawy wynikające z własnej aktywności, śmiało zgłasza propozycje działań, nawiązuje i uczy się podtrzymywać przyjazne relacje z rówieśnikami, a tym samym rozwija umiejętności interpersonalne, usamodzielnia się, organizuje miejsce pracy i zabawy wspólnie z nauczycielem
- dba o estetykę otoczenia i kulturę osobistą
- wzmacnia i rozwija swoje możliwości poznawcze oraz rozwija zdolności (zajęcia indywidualne lub zabawa w małej grupie)
- rozwija sprawność ruchową podczas ćwiczeń i zabaw porannych
- o godzinie 9.00 - śniadanie
- dziecko uczy się samodzielności, kultury bycia przy stole
- od godziny 9.30 - zabawy i zajęcia wspierające rozwój umysłowy, emocjonalno-społeczny, twórczy oraz fizyczny dziecka
dziecko
- odkrywa i kreuje rzeczywistość w aktywnym działaniu
- korzysta z różnych źródeł informacji w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące je pytania
- buduje "wiarę we własne siły" oraz zaufanie do otoczenia
- poznaje swoje możliwości i wykorzystuje je w działaniu
- rozwija zainteresowania, zamiłowania i zdolności twórcze
- od godziny 10. 00 – 12.00
dziecko:
- zaspokaja potrzebę relaksu i ruchu na świeżym powietrzu
- dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych, swobody uczy się akceptować i szanować sposób myślenia oraz wybory innych
- godzina 12.00 – 12.30 obiad
dziecko:
- kształtuje nawyki kulturalne, samoobsługowe, poznaje zasady racjonalnego żywienia
- godzina 12.30 – 14.00
dziecko:
- odpoczywa podczas słuchania czytanych przez nauczycielkę bajek, opowiadań i wierszy
- uczy się rozładowywać stres i napięcie podczas zabaw relaksacyjnych i wyciszających
- rozwija indywidualne zainteresowania i zdolności
- pod kierunkiem nauczyciela wzmacnia i rozwija indywidualne predyspozycje, doskonali słabsze strony
- 14.15 -14.30 podwieczorek
- 14.30 – 17.00
dziecko:
- dokonuje swobodnego wyboru aktywności, realizuje swoje zainteresowania, uczestniczy w zabawach indywidualnych i zespołowych, warsztatach twórczych, zajęciach zorganizowanych, swobodnych lub w małych grupach
- bierze udział w zajęciach wyrównawczych i stymulacyjnych prowadzonych przez nauczyciela
- 17.00 żegnamy przedszkole